نگاهی به مبنا و سیره امام خمینی(ره) در ممانعت از ورود عناصر ناصالح به قدرت

نگاهی به مبنا و سیره امام خمینی(ره) در ممانعت از ورود عناصر ناصالح به قدرت

به نفوذی‌ها مهلت ندهید

 

شاید خیلی‌ها خیال کنند موضوع «نفوذ» و هشدار نسبت به آن، مسأله‌ای است که در دوران کنونی شکل گرفته، اما حضرت امام خمینی(ره) در متن وصیت‌نامه‌‌‌ی خود نیز همگان را به مراقبت در برابر «نفوذی‌ها» فراخوانده‌اند: «هرکس به مقدار توانش و حیطه‌ نفوذش لازم است درخدمت اسلام و میهن باشد؛ و با جدیت از نفوذ وابستگان به دو قطب استعمارگر و غرب یا شرق‌زدگان و منحرفان از مکتب بزرگ اسلام جلوگیری نمایند، و بدانند که مخالفین اسلام و کشورهای اسلامی که همان ابرقدرتان چپاولگر بین‌المللی هستند، با تدریج و ظرافت درکشور ما و کشورهای اسلامی دیگر رخنه، و با دست افراد خودِ ملت‌ها، کشورها را به دام استثمار می‌کشانند. باید با هوشیاری مراقب باشید و با احساس اولین قدمِ نفوذی به مقابله برخیزید و به آنان مهلت ندهید.»

 

توجه به «صلاحیت حاکمان» همواره یکی از نکات مورد توجه امام  بوده است تا آنجا که حتی در روزهای قبل از پیروزی انقلاب نیز بر آن تأکید کرده‌اند: «بدبختی و خوشبختی ملتها بسته به اموری است که یکی از مهمات آن صلاحیت داشتن هیأت حاکمه است. اگر چنانچه هیأت حاکمه، کسانی که مقدرات یک کشور در دست آنهاست، اینها فاسد باشند، مملکت را به فساد می‌کشند.»

 

با دقت در «سیره و رفتار عملی» حضرت امام نیز می‌توان به موارد مهمی دست یافت که حاکی از حساسیتِ جدی نسبت به ورود و حضور عناصر غیر معتقد و منحرف در ارکانِ قدرت است. برخورد قاطع با «نهضت آزادی» یکی از این موارد است. حضرت امام(ره)  در حالی صلاحیت نهضت آزادی را برای امور گوناگون رد می‌کنند که «مهدی بازرگان» به‌عنوان یکی از بنیان‌گذاران این جریان با حکم حضرت امام اولین دولتِ انقلاب را تشکیل داده بود. این موضع و برخورد قاطعانه تا به آخر در گفتار و رفتار امام خمینی(ره)  وجود داشت: «تا من هستم نخواهم گذاشت حکومت به دست لیبرال‌ها بیفتد... تا من هستم دست ایادی آمریکا و شوروی را در تمام زمینه‌ها کوتاه می‌کنم.»



وبسایت فرهنگی - هنری کانون ولیعصر (عج) مسجدامام جواد (ع)

:: موضوعات مرتبط: علمی پژوهشی , خواندنی ها , اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : امیر حسین محمدی
تاریخ : یک شنبه 11 بهمن 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: