بندر انزلی

بندر انزلی

در یک تعریف بسیارکوتاه ، بندرانزلی باسوادترین و ورزشی ترین شهر ایران است  که در بسیاری از کتب تاریخی از آن به عنوان شهر اولین ها یاد کرده اند و در عرصه علم و مذهب و  فرهنگ و هنر همواره سر آمد بوده است.در خصوص مردمان این شهر نیز یکی از جامع ترین تعاریف را مقام معظم رهبری(دامت عزه) در سفر تاریخی شان به این شهرستان داشته اند که فرمودند:

انزلی زنش ، زن قهرمان است.مردش ، مرد قهرمان است، جوانش ، جوان قهرمان است.لذا من می گویم انزلی قهرمان است. (1)

یادآوریِ این بیان همچنان که موجب غرور و افتخار است موجب افزایش مسؤولیت مردم و مدیران این شهر می گردد. به طورخلاصه مردم که در  عشق به امام(ره)و پایبندی به نظام جمهوری اسلامی تغییری نکرده اند، در راهپیمایی های ملی و تجمعات مذهبی هر سال باشکوه تر حاضر میشوند، مشکلات بزرگی همچون بیماری بیکاری را صبورانه تحمل می کنند و  درخصوص انتخابات هم طی 34 سال گذشته هرزمان که بستر مناسب بود ،هشیارانه در صحنه بوده اند.

در خصوص مسؤولان شهرستان نیز ، از صدر تا ذیل باید از این دست بیانات را به ذهن و دل بسپارند تا همواره یادشان بماند حکومت اسلامی در چه محدوده جغرافیایی عزیزی به آن ها جایگاه و توفیق خدمت بخشیده است و آن گاه این نکات را در تصمیم گیری های خود لحاظ نمایند.

با ذکر این مقدمه و توجه به آمار مشارکت شهرستان بندرانزلی درانتخابات مجلس نهم این سؤال بزرگ  در اذهان متولبر می گردد  که در قضیه انتخابات 1390 چه اتفاقی رخ داد؟ چرا بیش از40هزار نفر واجدشرایط (بخوانید40هزارقهرمان) از شهرستانی که به طور دائم مورد عنایت رهبرمعظم انقلاب بوده و به گواه شاهد عینی(2)  معظم له حتی محلات و روستاهای بندرانزلی را به خاطر دارند و در هر دیدار احوال مردم را جویا  میشوند و عرض سلام و دعا می فرمایند ،  پای صندوق های رأی  نیامدند و  در آن سال حوزه ی انتخابیه بندرانزلی پایین ترین میزان مشارکت را در استان گیلان کسب کرد؟

اما بعد از این رخداد قابل تأمل و تأسف شنیده نشد هیچ یک از مدیران صحنه ی انتخابات ، من جمله فرماندار ، هیأت اجرایی و یا هیأت نظارت و دیگر دستگاه های ذی ربط از نظام و رهبری و مردم پوزش بطلبند؛ چرا که به عقیده بسیاری از کارشناسان ،نوع عملکرد و تصمیم گیری آن ها در بی میلی  مردم و در نهایت مشارکت پایین آنها در انتخابات مؤثر بوده است.

اکنون به شکرانه ی نظام مقتدر ، امنیت و آرامش داخلی ، اقتدار بین المللی که تحت زعامت مقام معظم رهبری و به برکت امام و شهدا پدید آمده ،  امید است فرماندار محترم، دستگاه های امنیتی -  نظارتی - انتظامی شهرستان با محوریت هیأتین اجرایی و نظارت  و همت فعالان سیاسی ، اجتماعی و رسانه ای ، همه و همه ، در سال همدلی و هم زبانی ، ضمن واکاوی ، بررسی و تحلیل رخدادتلخ1390انزلی، در فراهم آوردن زمینه مشارکت چشم گیر مردم در انتخابات پیش رو موجبات سربلندی مجدد این شهرستان پرافتخار را فراهم آورند.

به خاطر بسپاریم ، اوضاع بندرانزلی همواره مورد سؤال مقام معظم رهبری است و  خبرمشارکت حداکثری در انتخابات7 اسفند94 بهترین هدیه و  پیام وفاداری و محبت  به محضر ایشان خواهد بود.

 

به مشارکت حداکثری بیاندیشیم، هوا و هوس سیاسی را فراموش کنیم.مردم بهترین ها را می شناسند و انتخاب می کنند.

 

*1) ديدار رهبري با عموم مردم انزلي ـ ورزشگاه تختي انزلي  13/2/1380

*2)حضرت آیت الله سیدجوادپیشوایی،اولین امام جمعه ،نماینده و معتمد امام خمینی(ره)دربندرانزلی


وبسایت فرهنگی - هنری کانون ولیعصر (عج) مسجدامام جواد (ع)

:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار شهرستان , علمی پژوهشی , خواندنی ها , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : امیر حسین محمدی
تاریخ : شنبه 5 دی 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: