آزمایش سامانه موشکی "پیکان 3"، اقدام نمایشی یا هراس از ایران؟

آزمایش سامانه موشکی "پیکان 3"، اقدام نمایشی یا هراس از ایران؟

3888820_621.jpg

 

به گفته مقامات نظامی صهیونیست، این سامانه دفاع موشکی برای محافظت در برابر موشک‌های بالستیک (مخصوصا شهاب 3) و هدف قرار دادن آنها قبل از وارد شدن به لایه اتمسفر می‌باشد.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه (امروز) اعلام کرد که با همکاری آژانس دفاع موشکی آمریکا دوباره سامانه‌های "پیکان 3" را آزمایش کرد.

نتیجه این آزمایشات هنوز در حال بررسی به دست مهندسین کارخانه موشک‌سازی صنایع هوایی این رژیم می‌باشد.

به گفته مقامات نظامی صهیونیست، این سامانه دفاع موشکی برای محافظت در برابر موشک‌های بالستیک (مخصوصا شهاب 3) و هدف قرار دادن آنها قبل از وارد شدن به لایه اتمسفر می‌باشد. بنظر می‌رسد این بار این سامانه حداقل موفق به شلیک موشک شده است!

این درحالی است که سامانه "پیکان 3" قبلا نیز دو بار آزمایش شده بود که هر دو بار با شکست مفتضحانه روبه‌رو شده بود و نه تنها نتوانست یک موشک ساده را  ردگیری کند بلکه حتی ناتوان از شلیک راکت خود بود. در ماه سپتامبر سال گذشته نسخه قبلی این سامانه موشکی در رهگیری یک راکت هدف به علت تغییر جهت آن ناکام ماند.

روز سه‌شنبه (۲۵ آذر) سال قبل نیز "پیکان 3" نتوانست موشکی را که بر فراز دریای مدیترانه پرتاب شده بود،رهگیری کند. ناموفق بودن این آزمایش، آخرین ضربه به سامانه موشکی است که رژیم اسرائیل برای مقابله با برنامه موشکی ایران ارائه داده است.

شکست آزمایش سامانه "پیکان 3" به عنوان بالاترین طبقه از سامانه سپر موشکی اسرائیل (در 4 طبقه) تازه‌ترین شکست‌های آزمایش‌های تسلیحاتی اسرائیل است که تنها فرصت این رژیم برای مقابله با موشک‌های بالستیک میان برد ایران به شمار می‌رود.

این ‌سامانه گران‌ترین تسلیحات در تاریخ رژیم صهیونیستی است که هزینه آن تاکنون بالغ بر 2/2 میلیارد دلار بوده و آمریکا بیشتر هزینه آن را تأمین کرده است.

رژیم اشغالگر قدس در حالی در انجام این آزمایش‌ها برای مقابله با موشک‌های شهاب 3 شکست می‌خورد که این موشک‌ها در عرف نظامی ایران قدیمی شده است، چرا که بنا بر اخبار اعلام ‌شده نظامی از ایران موشک‌های قدر 110 و سجیل 2 و فجر 3 روی کار آمده اند تا سطح این رقابت‌ها را بیشتر کنند.

منبع: جام نیوز


وبسایت فرهنگی - هنری کانون ولیعصر (عج) مسجدامام جواد (ع)

:: موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار ویژه , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : امیر حسین محمدی
تاریخ : پنج شنبه 19 آذر 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: